Het Ontzorgkantoor
Het ontzorgkantoor is opgericht om zorgtaken goed uit te voeren, op te komen voor de rechten van de budgethouder en de zorgprofessionals. Een PGB toegekend krijgen is een ding, deze op een juiste manier benutten is een 2de. Een goede en passende administratie is van urgent belang, net als het uitvoeren van zorgtaken en het toezien op een goed zorgplan.
PGB via de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning)
Ben je werkzaam bij een gemeente en verantwoordelijk voor het toekennen van een Persoonsgebonden Budget (PGB) op basis van de WMO? Heb je zorgen dat de toekomstige budgethouder moeite zal hebben met het beheren van een PGB of twijfel je of de zorg adequaat zal worden uitgevoerd?
In samenwerking met de gemeente en de toekomstige budgethouder bieden wij de mogelijkheid om een zorgplan op te stellen. Dit zorgplan geeft de budgethouder de volledige vrijheid om zelf de zorg in te delen, terwijl Het Ontzorgkantoor zorgdraagt voor alle administratieve en zorgbeschermende taken. Hierdoor wordt de budgethouder ontzorgd en kan hij/zij zich volledig richten op de zorg zelf.
Voordelen voor zorgverleners:
- Een cao
- Opbouw van pensioen
- Uitkering bij langdurige ziekte (WAO)
- Aanbod van cursussen waar nodig
- Mogelijkheid om door te groeien in loonschaal
Wat vragen wij van onze medewerkers?
Verwanten & naasten en zzp(ers)
- Een volledige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), waarvan de kosten voor de verwant of naaste zijn.
- verplichte cursus dagen te volgen mochten we zien dat de zorg niet voldoende gegeven kan worden
Zorgprofessionals:
- Een volledige VOG
- Relevante zorgdiploma’s, afhankelijk van de zorgtaken
Werken we samen met een centrale:
- VOG van de medewerker, geregeld door de medewerker zelf
- Diploma’s van de medewerker
Met deze aanpak bieden we zowel budgethouders als zorgverleners optimale ondersteuning. Zo streven we ernaar om samen kwalitatieve zorg te leveren en een veilige, vertrouwensvolle omgeving te creëren voor iedereen. Uw privacy is voor ons van het grootste belang; daarom zullen wij de hierboven genoemde gegevens nooit delen met derden, in overeenstemming met de AVG-richtlijnen. Alleen als de zorginspectie hierom vraagt, zijn wij verplicht om inzage te geven.
01
Wie ben jij en wie zijn wij? Wat is je hulpvraag en wat is de grootte van jouw budget?
02
We stemmen samen met de gemeente en de budgethouder af wat de zorgvragen zijn.
03
Samen met de budgethouder worden de zorgmedewerkers gescreend en ingewerkt (VOG)
04
Eens per half jaar hebben we met elke medewerker een gesprek en waar nodig bieden we een cursus aan. Zodat de zorg voor de budgethouder fijner en prettiger wordt.
Goed om te weten is dat we samen werken met diverse zorgprofessionals en bedrijven om zo sneller te kunnen ondersteunen.
Veel stichtingen geven dagcursussen voor diverse medische problemen zoals bijvoorbeeld Reuma, wassen & aankleden, angststoornissen,
en nog veel meer. Zo kunnen de zorgverleners passende cursussen volgen om de budgethouder nog beter te ondersteunen.
We werken samen met vak professionals en vacature centrales die zorgpersoneel werven. Zo kan het handig zijn om een basisteam samen te stellen voor de budgethouder en langzaam de zorgmedewerkers te integreren die de budgethouder zelf uitkiest. Of een vervangende zorgmedewerker als de zorgverlener met vakantie gaat of langdurig ziek wordt.